Πηγή: ΗΧΩ |
Εργασίες 10 εκατ. ευρώ που περιμένουν υπογραφή του υπουργείου Ανάπτυξης Σε επαναδημοπράτηση του κόμβου στον Άγιο Δημήτριο Πέτα ετοιμάζεται να προχωρήσει πλέον το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να ολοκληρωθεί το τμήμα της Ιόνιας Οδού, από Σελλάδες μέχρι Άγιο Δημήτριο που παραμένει μισό, μετά την διάλυση της προηγούμενης εργολαβίας. Όπως μας έχει αναφερθεί από πλευράς της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου ΕΥΔΕ/ΜΕΔΕ, έχει προβλεφθεί το ποσό των 10 εκατ. ευρώ και ήδη έχουν ετοιμαστεί τα τεύχη δημοπράτησης, όμως απομένει η υπογραφή του υπουργείου Ανάπτυξης για την έγκριση του εν λόγω ποσού. Υπογραφή που διεκδικεί άμεσα και η Περιφέρεια Ηπείρου με σχετική επιστολή προς τα αρμόδια υπουργεία, διότι ο καιρός περνάει και η γέφυρα του ανισόπεδου κόμβου παραμένει μετέωρη, αλλά και ο ισόπεδος προσωρινός αποβαίνει επικίνδυνος. (12/1/2012) Αναλυτικότερα ο κόμβος στον Άγιο Δημήτριο, είναι πολύ γνωστός όχι μόνο στην Άρτα αλλά και στα υπηρεσιακά και υπουργικά γραφεία. Η κατασκευή του ταλανίζει χρόνια όλους τους εμπλεκόμενους, με τις γνωστές μεταβολές στην χάραξη και την μελέτη του, τουλάχιστον μια 10ετία. Μεταβολές που οδήγησαν σε καθυστερήσεις ακόμη και στο αρχικό στάδιο κατασκευής και που τελικά έφτασαν μέχρι το παραπέντε της ολοκλήρωσής του, οπότε και το έργο εγκαταλείφθηκε από την προηγούμενη εργολαβία. Υπενθυμίζεται ότι ο κόμβος αυτός αν και είναι ένας από τους 19 συνολικά Ανισόπεδους Κόμβους (Α.Κ. Άρτας) της Ιόνιας οδού, εντούτοις δεν είναι ενταγμένος στην σύμβαση παραχώρησης της «ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ», δηλαδή της Κοινοπραξίας στην οποία έχουν δοθεί η κατασκευή και η εκμετάλλευση για 30 χρόνια του αυτοκινητόδρομου, διότι πρόκειται για τμήμα (Σελλάδες - Άγιος Δημήτριος) που είχε δημοπρατηθεί νωρίτερα από το Υπουργείο Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (ΥΠΕΧΩΔΕ). Το έργο είχε αρχίσει να κατασκευάζεται αλλά από το περασμένο καλοκαίρι οι εργασίες σταμάτησαν από την τότε ανάδοχο κατασκευαστική εταιρεία ΕΛΤΕΡ-ΑΤΕ και η αίτηση διάλυσης της εργολαβίας έχει γίνει δεκτή από το υπουργείο πριν από μερικούς μήνες. Οι διαπραγματεύσεις που προηγήθηκαν ώστε η εν λόγω εταιρεία να ολοκληρώσει το έργο και τον ανισόπεδο κόμβο, δεν ευοδώθηκαν οπότε η γέφυρα στο σημείο «χάσκει» μετέωρη και οι διερχόμενοι από την Άρτα οδηγοί είναι βέβαιο ότι «αναρωτιούνται για την κατάρα του πρωτομάστορα που εξακολουθεί να κατατρέχει αυτή την περιοχή….». Αυτό όμως είναι το λιγότερο, αναφορικά με τις άλλες επιπτώσεις που έχει ο ημιτελείς κόμβος στην καθημερινότητα των διερχόμενων από το σημείο. Μετά την μεγάλη καθυστέρηση κατασκευής και προκειμένου να δοθεί το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου των 6 χιλιομέτρων -που ήταν έτοιμο- στην κυκλοφορία, το Υποδομών με την προηγούμενη ηγεσία του, (κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου- αρμόδιος υφυπουργός Ι. Μαγκριώτης), αποφάσισε να κατασκευάσει έναν προσωρινό ισόπεδο κόμβο σύνδεσης του νέου δρόμου με το κομμάτι της παράκαμψης Άρτας – Φιλιππιάδας, για να χρησιμοποιηθεί μερικούς μήνες μέχρι την ολοκλήρωση του κανονικού Ανισόπεδου (Α. Κ Άρτας). Και όχι μόνο επιβεβαιώθηκε-μέχρι ώρας- ο η ρήση «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού» που συναντάται πολύ στην Ελλάδα, αλλά όπως τονίζεται από κατοίκους της περιοχής και Αρτινούς οδηγούς που κάνουν συχνά την διαδρομή προς τα ορεινά και όχι μόνο, στο σημείο αυτό υπάρχει δυσκολία και σημειώνονται πολλά τροχαία ατυχήματα ευτυχώς μόνο υλικών ζημιών, λόγω της χαμηλής ταχύτητας που επιβάλουν οι συνθήκες. Την ευθύνη που υπάρχει από πλευράς και της πολιτείας για τη χρήση του εν λόγω ισόπεδου προσωρινού κόμβου για τόσο μεγάλο διάστημα γνωρίζουν οι αρμόδιοι και εξ αυτού του λόγου επιδιώκεται η εξεύρεση άμεσης λύσης για την ολοκλήρωσή του, διότι υπό αυτές τις συνθήκες ούτε το υπόλοιπο τμήμα έχει παραδοθεί επισήμως και με ασφάλεια στην κυοφορία. Έτσι, λοιπόν, από την αρμόδια Διεύθυνση Δημοσίων Έργων, έχουν εκδοθεί τα τεύχη δημοπράτησης με προϋπολογισμό 10 εκατ. ευρώ για να γίνει νέα προκήρυξη, που αφορά την ολοκλήρωση του έργου από το σημείο στο οποίο εγκαταλείφθηκε από την προηγούμενη εργολαβία, μέχρι και την οριστική και επίσημη παράδοσή του στην κυκλοφορία. Αυτό που απομένει είναι η υπογραφή του υπουργείου Ανάπτυξης για την έγκριση του ποσού και όπως διευκρινίστηκε από τον προϊστάμενο της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου, μετά την υπογραφή η προκήρυξη θα γίνει αμέσως, με όρους Διεθνούς Διαγωνισμού, που σημαίνει ότι θα απαιτηθούν 52 ημέρες μέχρι την έγκριση και κατόπιν ο έλεγχος του Ελεγκτικού Συμβουλίου που ορίζεται χρονικά από 15 ημέρες έως τρεις μήνες. Επιστολή από την Περιφέρεια Για την επιτάχυνση των διαδικασιών καταβάλει προσπάθεια πλέον και η Περιφέρεια Ηπείρου μετά από σχετική παρέμβαση και της Περιφερειακής Ενότητας Άρτας, που με επιστολή της προς το αρμόδιο υπουργείο πιέζει ώστε να εγκριθεί το ποσό και να γίνει άμεσα η νέα προκήρυξη για την ολοκλήρωση του έργου. Η σχετική επιστολή που υπογράφεται από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου με παραλήπτες τα υπουργεία Υποδομών και Ανάπτυξης, ούτε λίγο ούτε πολύ καλεί για άμεση έγκριση πίστωσης και δημοπράτηση του έργου προκειμένου να μην υπάρξουν κι άλλα σύγχρονα Γεφύρια της Άρτας στο νομό μας. Αναλυτικότερα το κείμενο της επιτολής έχει ως εξής: «Πληροφορήθηκα μέσω του τύπου, ότι έχουν ετοιμαστεί τα τεύχη δημοπράτησης από την αρμόδια Υπηρεσία (ΕΥΔΕ/ΜΕΔΕ του ΥΠΥΜΕΔΙ) και απομένει η έγκριση της πίστωσης από το Υπουργείο Ανάπτυξης, Οικονομίας και Ναυτιλίας για να προκηρυχθεί η συνέχιση των εργασιών ολοκλήρωσης του ανισόπεδου κόμβου Αγίου Δημητρίου Πέτα Άρτας επί του αυτοκινητοδρόμου της παράκαμψης Άρτας – Φιλιππιάδας. Σας είναι γνωστό ότι η κατασκευή του κόμβου είχε ξεκινήσει με προηγούμενη εργολαβία, της αναδόχου εταιρείας ΕΛΤΕΡ Α.Ε., η οποία διέκοψε τις εργασίες από τον Αύγουστο μήνα και προχώρησε σε διάλυση της εργολαβίας παρά τις υποσχέσεις που δόθηκαν από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΜΕΔΙ ότι ο κόμβος θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Επειδή στην περιοχή μας πλανάται ο φόβος της επανάληψης της ιστορίας «του γεφυριού της Άρτας» παρακαλούμε να μεριμνήσετε άμεσα για την έγκριση της πίστωσης ώστε να καταστεί δυνατή η δημοπράτηση της συνέχισης των εργασιών ολοκλήρωσης του κόμβου, λαμβάνοντας υπόψη ότι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση του δρόμου στη θέση αυτή με τον προσωρινό ισόπεδο κυκλικό κόμβο, εγκυμονεί κινδύνους στην κίνηση των οχημάτων». |
Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012
Επαναδημοπράτηση του κόμβου στο Πέτα από το υπουργείο Υποδομών
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου