Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2011

Πάει για το 2015 η Ιόνια οδός, λόγω καθυστερήσεων και προβλημάτων.


Τρεις ειδήσεις, δυο θετικές και μια αρνητική προέκυψαν από τη χθεσινή συνέντευξη τύπου των εκπροσώπων των κοινοπραξιών που κατασκευάζουν τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης. Θα προχωρήσουν σε μείωση των διοδίων, αφήνοντας ανοιχτό το ύψος και παρά τα προβλήματα με τη χρηματοδότηση από τις τράπεζες και τις ...καθυστερημένες απαλλοτριώσεις, δεν θα αποχωρήσουν από τα έργα.Η...κακή είδηση είναι ότι τόσο η Ιόνια Οδός, όσο και ο Ε65 θα παραδοθούν με περίπου δυο χρόνια καθυστέρηση, άρα ο αυτοκινητόδρομος Αντίρριο-Γιάννινα θα ολοκληρωθεί το 2015 αντί του 2013 που προβλέπει η σύμβαση. Το τμήμα στο νομό Ιωαννίνων είναι από τα τελευταία για παράδοση στην αρχική σύμβαση.Βέβαια για το εύρος της καθυστέρησης πρόκειται για εκτίμηση, δεν παύει όμως να αποτελεί πραγματικότητα αν δει κανείς την εξέλιξη του έργου και στην Ήπειρο και νοτιότερα στην Αιτωλοακαρνανία. Λίγα τα εργοτάξια, αλλού σταματημένα και προσφυγές και κυρίως χωρίς να έχουν αποδοθεί γήπεδα λόγω των απαλλοτριώσεων.

Αιτία οι απαλλοτριώσεις, καλύτερα τώρα

Και οι πέντε αυτοκινητόδρομοι, όπως προέκυψε από τις δηλώσεις των εκπροσώπων, παρουσιάζουν καθυστερήσεις ως προς τα χρονοδιαγράμματα.Ο δρόμος Κόρινθος- Πύργος-Τσακώνα εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει τουλάχιστον δύο χρόνια, ενώ αντίστοιχες θα είναι και οι καθυστερήσεις στο δρόμο Αντίρριο- Γιάννινα και Λαμία-Εγνατία (Ε65). Περίπου ένα χρόνο αναμένεται να καθυστερήσει το τμήμα της εθνικής Μαλιακός-Κλειδί.Αντίθετα, καλύτερα είναι τα χρονοδιαγράμματα στον ανατολικό άξονα Πελοποννήσου.Όλες οι κατασκευαστικές εταιρείες, κοινό μυστικό αυτό, απέδωσαν τις καθυστερήσεις στο ότι δεν είχαν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις. Στις συμβάσεις που υπογράφτηκαν, ιδίως για την Ιόνια, οι 12 μήνες που είχε προβλέψει το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ αποδείχτηκαν ελάχιστος χρόνος. Οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι από τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων που έχει προχωρήσει με πολύ καλύτερους ρυθμούς το τελευταίο χρονικό διάστημα.Κάτι τέτοιο μένει να το δούμε και στο τμήμα της Ηπείρου, αν όντως οι απαλλοτριώσεις επιτρέπουν να στηθούν εργοτάξια, αφού πλην της διάνοιξης της σήραγγας Αμπελιάς και κάποιων που σταμάτησαν στην περιοχή Γοργόμυλος-Τέροβο-Σκλίβανη, δεν εκτελείται έργο.Το σημαντικότερο είναι ότι οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών διαβεβαίωσαν ότι δεν πρόκειται να αποχωρήσουν και θα μείνουν στα έργα, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να καταλάβει ο κόσμος ότι τα διόδια είναι το οξυγόνο για την ολοκλήρωση των έργων αυτών που τα έχει ανάγκη η χώρα.

Πηγή: ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου