Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

Το «κούρεμα» ακουμπά και την Ιόνια Οδό



Συντάχθηκε απο τον/την ΗΧΩ   
kombos agioy dhmhtrioy 2011 1os
Ανασχεδιασμός στους μεγάλους οδικούς άξονες
Το «κακό μάτι», φαίνεται να έχει πιάσει τις συμβάσεις παραχώρησης, στους μεγάλους οδικούς άξονες, που έχουν παγώσει λόγω διακοπής χρηματοδότησης από τις τράπεζες.
Οι σχεδιασμοί αλλάζουν και τα έργα προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα, καθώς έχει θεωρηθεί ότι πολλά τμήματα των παραχωρήσεων δημιουργήθηκαν σε άλλες εποχές με πρόχειρο τρόπο, χωρίς να έχει υπολογιστεί το κόστος ενώ έχουν στηριχθεί σε παρωχημένα από τον χρόνο και από τις συνθήκες μαθηματικά μοντέλα, προφανώς προ οικονομικής κρίσης, όταν οι Έλληνες δεν είχαν πρόβλημα να μετακινούνται κυρίως για λόγους αναψυχής, τα οποία πλέον δεν αποδίδουν έσοδα λόγω και της περιορισμένης κίνησης στους δρόμους.
(15/11/2011)
Όπως σημειώνεται σε ρεπορτάζ της εφημ. «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ», «Τα έργα χρειάζεται να μικρύνουν ώστε και οι τράπεζες να μη βάλουν περισσότερα χρήματα και να μην εκτεθούν σε μεγαλύτερα δάνεια, αλλά και οι εταιρείες να μην κατασκευάσουν τμήματα οδικών αξόνων με πολύ περιορισμένη επιβατική κίνηση», αναφέρει στέλεχος μεγάλης τεχνικής εταιρείας.
Όπως είναι γνωστό, τα έργα στην Ιόνια Οδό, έχουν παγώσει εδώ και καιρό, ενώ και οι εργολάβοι τα εγκαταλείπουν και διακόπτουν τις συμβάσεις, όπως πρόσφατα με τον Κόμβο στον Άγιο Δημήτριο Πέτα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, το «κούρεμα» στο τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο των συμβάσεων παραχώρησης συνολικής αξίας 9 δισ. ευρώ, ώστε αυτές να είναι ελκυστικότερες από πλευράς χρηματοδότησης αλλά και να προσαρμοστούν στο αυξημένο οικολογικό ενδιαφέρον που παρουσιάζουν, προγραμματίζεται για τα μεγάλα οδικά έργα που βιώνουν συνθήκες «ελεγχόμενης χρεοκοπίας».
Τα τμήματα που θα υποστούν το κατασκευαστικό «haircut» είτε δεν θα γίνουν ποτέ, που είναι και το πιθανότερο, είτε θα προκηρυχθούν ως δημόσια, πιθανόν με ξεχωριστούς διαγωνισμούς και με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν.
Οι τεχνικές εταιρείες, εξακολουθούν να κρατούν μικρό καλάθι και διαμηνύουν ότι, αν δεν υπάρξει λύση έως τα τέλη του μήνα, τότε δεν αποκλείουν μέχρι την άνοιξη να έχουν προχωρήσει σε καταγγελία των συμβάσεων.
Ανασχεδιάζεται η Ιόνια
Πληροφορίες αναφέρουν ότι αλλαγές στο τεχνικό αντικείμενο δρομολογούνται και για την Ιόνια οδό (Αντίρριο - Γιάννενα) με την κατασκευή σήραγγας στην περιοχή της Κλόκοβας, κοντά στο Αντίρριο.
Παρά το γεγονός ότι το κόστος της σήραγγας έχει υπολογιστεί σε 100 εκατ. ευρώ, από το υπουργείο Υποδομών επισημαίνουν ότι η τελική επιβάρυνση θα είναι μικρότερη, καθώς προβλέπεται ένας συνολικός ανασχεδιασμός του έργου με την κατάργηση περιττών σηράγγων και άλλων τεχνικών λύσεων που δεν θεωρούνται σημαντικές. Όπως σημειώνουν μάλιστα, το έργο δημοπρατήθηκε με προμελέτες, γεγονός που απαιτεί για πρόσθετους λόγους το «νοικοκύρεμά» του.
Ψαλίδι ακούγεται πως θα πέσει και στον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας, αφού οι νεότεροι σχεδιασμοί προβλέπουν ο αυτοκινητόδρομος να φτάσει έως την Καλαμπάκα και είτε να αφαιρεθεί όλο το τμήμα μέχρι την Εγνατία, περίπου 30 χιλιόμετρα, είτε να φτιαχτεί ένα πολύ πιο «λιτό» οδικό δίκτυο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου