Τρίτη, 15 Μαρτίου 2011

Έτοιμος μέχρι το καλοκαίρι ο κόμβος στον Άγιο Δημήτριο

Πηγή: ΗΧΩ   
magkrioths 2011 3os ionia odos
Επανεκκίνηση της Ιόνιας οδού στο τέλος του μήνα
Γ. Μαγκριώτης: Δεν θα επιτρέψουμε να χαθεί το έργο
Θετικά ήταν τα αποτελέσματα από την παρουσία του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη στην Άρτα, ως προς τις προφορικές του δεσμεύσεις για τη συνέχιση των εργασιών στην Ιόνια οδό από το τέλος του τρέχοντος μήνα. Ανήμερα της Αγίας Θεοδώρας ο κ. Μαγκριώτης βρέθηκε στην Άρτα, όπου έφτασε οδικός από την Αθήνα και επισκέφθηκε τον κόμβο του Αγίου Δημητρίου.
(15/3/2011)
Στο ύψος του ανισόπεδου υπό κατασκευή κόμβου ο ίδιος προχώρησε σε δηλώσεις προς τα τοπικά ΜΜΕ κάνοντας λόγο περί των εξελίξεων της Ιόνιας οδού αλλά και περί του ανισόπεδου κόμβου Αγίου Δημητρίου που θα είναι έτοιμος μέχρι το καλοκαίρι, όπως ο ίδιος ανέφερε, ενώ στο επίμονο ερώτημά μας για το αν υπάρχει κίνδυνος να εγκαταλειφθεί το έργο δήλωσε: «Δεν θα το επιτρέψουμε».
magkrioths 2011 3os ionia odos 2
Αναλυτικότερα υπό την παρουσία των δυο κυβερνητικών βουλευτών Δημ. Τσιρώνη, Π. Στασινού, της γενικής γραμματέως Αποκεντρωμένης Διοίκηση Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας, Δήμητρας Γεωργακοπούλου Μπάστα, του αντιπεριφερειάρχη Άρτας Β. Ψαθά, των δημάρχων Αρταίων και Νικ. Σκουφά Γ. Παπαλέξη και Ευστ. Γιαννούλη αντίστοιχα, του γραμματέα της ΝΕ Άρτας του ΠΑΣΟΚ Δημ. Τάτση, του Περιφερειακού Συμβούλου Π. Μίχα του γραμματέα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ηπείρου – Λευκάδας Ανδ. Οικονόμου, και κατοίκων της περιοχής, ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο της Δυτικής Ελλάδας, στον οποίο οι εργασίες έχουν σταματήσει για έναν μήνα τα εξής:
magkrioths 2011 3os monos
«Χτες (Πέμπτη) ολοκληρώσαμε τον πρώτο κύκλο των συζητήσεων με όλους τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες που χρηματοδοτούν την κατασκευή των πέντε αυτοκινητοδρόμων στη χώρα μας που συμβασιοποιήθηκαν το 2007 από τη Νέα Δημοκρατία. Λέγαμε και τότε πως έχουν πολλά προβλήματα. Ότι δεν είναι μελετητικά ώριμα και πως το Δημόσιο παίρνει δεσμεύσεις που πρέπει να τις τηρήσει. ¨Όπως επίσης είχαμε τονίσει ότι είναι πολύ πυκνά και ακριβά τα διόδια και οι τοπικές κοινωνίες θα αντιδράσουν. Δυστυχώς σε όλα αυτά επιβεβαιωθήκαμε και γι’ αυτό όλοι οι αυτοκινητόδρομοι έχουν πάρα πολλά προβλήματα σήμερα. Η Ιόνια είναι χαρακτηριστική. Σήμερα οι τράπεζες έχουν σταματήσει τη χρηματοδότηση επικαλούμενες δύο βασικούς λόγους: Ο ένας είναι συμβατικός, δηλαδή καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί Δεκέμβριο του 2008 με κυβέρνηση τη Νέα Δημοκρατία. Όταν τον Οκτώβριο του 2009 έγιναν οι εκλογές είχε απαλλοτριωθεί μόνο το 9.7% του συνολικού χώρου. Επίσης δεν είχαν ελεγχθεί περιβαλλοντικά και αρχαιολογικά θέματα, όπως και δεν είχαν μετακινηθεί στις συμβατικές ημερομηνίες τα Δίκτυα Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ). Αυτά ήταν μεγάλα λάθη των συμβάσεων που οδήγησαν σε μεγάλες καθυστερήσεις και φυσικά σε αιτήματα για κάλυψη ποινικών ρητρών και αποζημιώσεων από την πλευρά των παραχωρησιούχων. Το δεύτερο επιχείρημα που χρησιμοποιούνε είναι η ύφεση και η μείωση των εισροών που μαζί με την άρνηση πολιτών καταβολής διοδίων το τελευταίο διάστημα, δημιούργησε προβλήματα στη χρηματοδότηση του έργου.
Εμείς θεωρούμε ότι τα προβλήματα αυτά μπορούν να ξεπεραστούν. Έχουμε επεξεργαστεί τις λύσεις, ολοκληρώσαμε τον κύκλο των συζητήσεων με τους παραχωρησιούχους και την Ιόνια οδό Α.Ε., τις προηγούμενες μέρες και μέχρι το τέλος του Μάρτη πιστεύουμε ότι μπορούμε να δώσουμε λύσεις για την επανεκκίνηση τόσο της Ιόνιας όσο και των άλλων αυτοκινητοδρόμων, όπου έχουμε παύση εργασιών».
Από τον κ. Μαγκριώτη ζητήσαμε να γίνει συγκεκριμένος τόσο σε σχέση με τις προθέσεις του υπουργείου απέναντι στο σημαντικό για τη Δυτική Ελλάδα έργο, όσο και στο χρονοδιάγραμμα έναρξης εκ νέου των εργασιών που τελούν σε παύση τον τελευταίο μήνα.
Ο κ. Μαγκριώτης μας έδωσε την παρακάτω απάντηση: «Ενεργοποιήσαμε τις ολυμπιακές διατάξεις και σήμερα έχουμε ξεπεράσει το 50% των απαλλοτριωμένων χώρων. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πρόβλημα πλέον με τις απαλλοτριώσεις, δεν υπάρχουν εμπόδια στην ανάπτυξη κατασκευαστικών μετώπων. Σήμερα το πρόβλημα είναι από την πλευρά των τραπεζών, από τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις που είχαν σημειωθεί επί ΝΔ και τα θέματα των εισροών με την άρνηση πληρωμής διοδίων» και πρόσθεσε ότι «ύστερα από τις διαβουλεύσεις που έγιναν και θα συνεχιστούν, οι εργασίες θα ξεκινήσουν και πάλι τέλος Μαρτίου», κάνοντας παράλληλα λόγο για κάλυψη θέσεων εργασίας που είναι συνυφασμένες και με την  τοπική ανάπτυξη.
Μέχρι το καλοκαίρι ο κόμβος Αγίου Δημητρίου
Ο κ. Μαγκριώτης ξεκίνησε με μια δήλωση για τον κόμβο Αγίου Δημητρίου, από το ίδιο σημείο όπου είχε κάνει δηλώσεις και πριν από τουλάχιστον δυο χρόνια καταγγέλλοντας τότε ως υπεύθυνος τομέα Υποδομών του ΠΑΣΟΚ το υπουργείο και την κυβέρνηση Καραμανλή για σοβαρές καθυστερήσεις. Για την καθυστέρηση στο εν λόγο σημείο του έργου που αποτελεί κομμάτι της Ιόνιας και το οποίο εκτελείται με εθνικούς πόρους από το Υπουργείο Υποδομών άφησε και σήμερα ως μέλος της κυβέρνησης σχετικές αιχμές και ανακοίνωσε την ολοκλήρωσή του μέχρι το καλοκαίρι. Χαρακτηριστικά ο ίδιος δήλωσε: «Επιτέλους ένα έργο που μελετήθηκε, δημοπρατήθηκε και συμβασιοποιήθηκε από το 2005 και έπρεπε να είχε τελειώσει το 2007, αλλά πήρε πολλές παρατάσεις λόγω αλλαγών στο σχεδιασμό, τοπικών αιτημάτων αλλά και προσφυγών που έγιναν στα δικαστήρια, έφτασε στις μέρες μας να ολοκληρώνεται. Έστω και με αυτή την καθυστέρηση των προηγούμενων χρόνων, πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό διότι είναι τμήμα της Ιόνιας οδού, παρακάμπτει την Άρτα και δίνει την δυνατότητα να αξιοποιήσει η περιοχή τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Βοηθάει πάρα πολύ στην οδική ασφάλεια σε έναν δρόμο που είχε παρά πολλά τροχαία ατυχήματα και γι΄ αυτό ακριβώς η σημερινή μέρα και οι μέρες αυτές που έρχονται είναι πάρα πολύ καλές για την Άρτα και για τους ανθρώπους της και τους εκπροσώπους της που αγωνίστηκαν ώστε να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα. Το τμήμα των 23 χιλιομέτρων δόθηκε στην χρήση με την προσωρινή παράκαμψη που έγινε για να ολοκληρωθεί και ο ανισόπεδος κόμβος. Ελπίζω πως μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ολοκληρωθεί, για να έχουμε πλέον και λειτουργικό αλλά και ολοκληρωμένο το τμήμα αυτό του αυτοκινητόδρομου. Θα ήθελα ακόμα να προσθέσω πως το τελευταίο διάστημα χρηματοδοτείται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους σε μια δύσκολη συγκυρία επειδή για μας είναι έργο απόλυτης προτεραιότητας. Γι’ αυτό και οι πρόσθετες δαπάνες έχουν πλήρως διασφαλιστεί για την ολοκλήρωση αυτού του τμήματος».
Για συντηρήσεις και άλλα έργα
Ο υφυπουργός Υποδομών Ι. Μαγκριώτης ρωτήθηκε και για τις συντηρήσεις των υφιστάμενων εθνικών οδών, δίνοντας την εξής απάντηση: «Ήδη κατασκευάζονται πολλά έργα, συνολικού κόστους 25 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τρία στην Ήπειρο (στους νομούς Άρτας και Ιωαννίνων) και τέσσερα στην Αιτωλοακαρνανία. Πρόκειται για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε δύσκολα – επικίνδυνα σημεία τα οποία χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ. Επίσης είναι σε πλήρη εξέλιξη πλέον και η κατασκευή του οδικού άξονα από την Αμβρακία μέχρι το Άκτιο, προϋπολογισμού 330 εκατ. ευρώ με διάστημα ολοκλήρωσης τρία έτη και φυσικά υπάρχει ανάδοχος και ξεκινάει η κατασκευή του παραλιακού άξονα από Καρτέρι μέχρι Πάργα συμπεριλαμβάνοντας και τη γέφυρα της «Δέσπως» που κατέρρευσε πριν πέντε χρόνια και δυστυχώς δεν είχαν φροντίσει για να την ανακατασκευάσουν. Χρηματοδοτούνται λοιπόν και έργα συντήρησης και ανακατασκευής και οδικής ασφάλειας και πάνω απ’ όλα ο αγώνας και η αγωνία μας είναι η επανεκκίνηση της Ιόνιας οδού που θα δώσει και τη συνολική λύση».
Ραντεβού στην Αθήνα
Επίσης στην επίσκεψη του κ. Μαγκριώτη στην Άρτα παρευρέθηκαν ο πρόεδρος Δ.Σ. Αρταίων Θ. Τσιρογιάννης, η εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Αννίτα Παπανικολάου, ο υποψήφιος βουλευτής ΠΑΣΟΚ Χρ. Γκόκας, ο πρώην δήμαρχος Αθαμανίας Οδ. Δράκος, ο πρώην νομαρχιακός σύμβουλος Σωτήρης Βασιλάκης, αλλά και επιτροπή κατοίκων της περιοχής που ζήτησε από τον κ. Μαγκριώτη να εξετάσει την μετακίνηση ενός παράδρομου του υπό κατασκευή κόμβου κατά μερικά μέτρα, καθότι όπως είπαν πέφτει εντός των ορίων του οικισμού. Ο κ. Μαγριώτης δεν αρνήθηκε να ακούσει το αίτημα όμως προκειμένου να το εξετάσουν οι τεχνικοί αρμόδιοι και να δοθεί απάντηση ζήτησε να δει εκπροσώπους των κατοίκων στο υπουργείο, ενώ επί τόπου την δέσμευση για να κλειστεί το ραντεβού ανέλαβαν οι δυο κυβερνητικοί βουλευτές.
Σύσκεψη και στα Γιάννενα με τον Υφυπουργό Υποδομών
Εξάλλου στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του αεροδρομίου Ιωαννίνων,  υπό την προεδρία του Υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη και με αντικείμενο την εξέλιξη των έργων που εκτελούνται στο Νομό, παραβρέθηκε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Φίλιππας Φίλιος.
Ο Δήμαρχος στην τοποθέτησή του, αναφέρθηκε σε τέσσερα βασικά θέματα, τα οποία αποτελούν και αιτήματα της περιοχής.
Το πρώτο αφορά στην κατασκευή νέου κόμβου επί της Εγνατίας Οδού, ώστε να εξυπηρετηθεί το βορειοανατολικό τμήμα του λεκανοπεδίου αλλά και την αναβάθμιση του κόμβου των Ιωαννίνων καθώς ο σημερινός δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες. «Οι κόμβοι είναι ανάπτυξη για την περιοχή, ειδικά για μία περιοχή που σημαντικό μέρος της τοπικής της οικονομίας στηρίζεται στον εσωτερικό τουρισμό», ανέφερε ο δήμαρχος.
Το δεύτερο θέμα αφορούσε στην αποκατάσταση του παράπλευρου δικτύου στο Δήμο Παμβώτιδας.
Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε εκτενώς στα προβλήματα και τις ζημιές που προκλήθηκαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα και επεσήμανε την ανάγκη άμεσης αποκατάστασης ώστε να ομαλοποιηθεί η συγκοινωνία σε δημοτικά διαμερίσματα που αντιμετωπίζουν ακόμη τεράστιες δυσκολίες.
Σχετικά με το θέμα των διοδίων, ο κ. Φίλιος τόνισε ότι το πιο δίκαιο σύστημα είναι η χιλιομετρική χρέωση (ηλεκτρονικά διόδια) και υπογράμμισε ότι δεν είναι σκόπιμο και λογικό για διαδρομές εντός νομού να πληρώνονται διόδια.
Τέλος ο Δήμαρχος αναφέρθηκε εκτενώς στην ανάγκη επέκτασης της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά. «Τα Γιάννινα προσδοκούν στην σύνδεση με την Αλβανία. Ένας δρόμος –η Ιόνια Οδός- αν θα σταματά στην Κοσμηρά, δεν θα ανταποκρίνεται ούτε στον ρόλο της, ούτε στις ανάγκες της περιοχής και των κατοίκων. Η επέκταση μέχρι την Κακαβιά και η σύνδεση με τον κεντρικό άξονα της Αλβανίας, είναι έργο πνοής, είναι έργο ανάπτυξης», υπογράμμισε ο κ. Φίλιος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου