Για να προχωρήσουν άμεσα οι εργασίες θα ενεργοποιηθεί το πλαίσιο διαδικασιών των Ολυμπιακών έργων!!!
Οι Δήμοι να συμβάλλουν στην ταχύτερη απελευθέρωση των εκτάσεων, ζήτησε ο Υφυπουργός
Αλλά ο Δήμος Ξηροβουνίου σταμάτησε τα έργα με προσφυγή!
Προσωρινός κόμβος για την σύνδεση της παράκαμψης με το τμήμα Σελλάδες-Αγ. Δημήτριος
Από τη Δευτέρα αρχίζουν οι εργασίες στο ύψος του Αγίου Δημητρίου Πέτα για την κατασκευή του προσωρινού ισόπεδου κόμβου που θα επιτρέψει την άμεση παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος της Ιόνιας Οδού από πρώην «Κον-Ζακ» μέχρι Πέτα και την σύνδεσή του με το υφιστάμενο κομμάτι που φτάνει στο στρατόπεδο Φιλιππιάδας.(25/6/2010)
Ο κόμβος όπως θα είναι –ανισόπεδος- στην τελική του μορφή
Παράλληλα θα αρχίσουν το επόμενο διάστημα οι εργασίες για την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου με βάση την τελευταία αναθεώρηση της μελέτης, η οποία προβλέπει την ανύψωση της Ιόνιας Οδού και την έλευση κάτω από τη γέφυρα του υφιστάμενου δικτύου Άρτας – Τρικάλων.
Αυτό ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, στη διάρκεια της επίσκεψής του στην Ήπειρο, χθες Πέμπτη 24 Ιουνίου, προκειμένου να εξετάσει την πορεία των μεγάλων οδικών έργων. Παράλληλα ο ίδιος ανακοίνωσε το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης του ανισόπεδου κόμβο στο Πέτα τονίζοντας ότι αυτός θα είναι έτοιμος μέχρι τέλος του τρέχοντος έτους.
Ο κ. Μαγκριώτης δεν ήρθε μόνος στην Άρτα αλλά συνοδευμένος από επιτελείο υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου προεξέρχοντος του Γενικού Γραμματέα κ. Λαμπρόπουλου που γνωρίζει καλά ο έργο, την πορεία και τις «αδυναμίες» του.
Έτσι λοιπόν έχοντας προηγηθεί επιτόπια επίσκεψη στο ύψος του εργοταξίου κατασκευής της Ιόνιας οδού στο Μενίδι και ακολούθως στον «πολύπαθο» κόμβο Αγίου Δημητρίου Πέτα, ήρθε η ώρα των ανακοινώσεων οι οποίες έγιναν παρουσία όλων των τοπικών φορέων.
Ο κ. Μαγκριώτης κάνοντας λόγο για απομόνωση της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, τόνισε την πρόθεση της κυβέρνησης να αλλάξει άμεσα αυτά τα στοιχεία, λέγοντας: «Στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνουν όλες οι βασικές προϋποθέσεις για να προλάβουν οι περιοχές αυτές το τρένο της ανάπτυξης».
Ο ίδιος ανακοίνωσε ότι είδε την παράκαμψη χορταριασμένη, τονίζοντας πως είναι «κάτι που αποδεικνύει εγκατάλειψη. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της αδράνειας και της έλλειψης αποφασιστικότητας της προηγούμενης κυβέρνησης». Ο κ. Μαγκριώτης στη συνέχεια έκανε λόγο για σοβαρότατες ευθύνες της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ και της κυβέρνησης της Ν.Δ., για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του έργου με την συμβατική υποχρέωση παράδοσης των ελεύθερων γηπέδων (απαλλοτριώσεων) σε 12 μήνες. Χρόνος πολύ ασφυκτικός με δεδομένες τις διαδικασίες που απαιτούνται, με αποτέλεσμα αυτή η προθεσμία να έχει εκπνεύσει ήδη πριν ενάμισι χρόνο.
Έτσι ο κ. Μαγκριώτης επιβεβαίωσε το γεγονός ότι για τις όποιες καθυστερήσεις το Ελληνικό Δημόσιο πληρώνει ποινική ρήτρα στην παραχωρησιούχο εταιρία και κάλεσε τους τοπικούς φορείς και κυρίως τους Δήμους να συμβάλλουν στην ταχύτερη απελευθέρωση των εκτάσεων ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του έργου το συντομότερο δυνατόν.
Σε ό,τι αφορά την περιοχή της Ηπείρου, σημειώθηκε ότι από τον προηγούμενο χρόνο στους Δήμους των νομών Άρτας και Πρέβεζας έχει σταλεί έγγραφο από το Υπουργείο για την άμεση παραχώρηση των Δημοτικών εκτάσεων που στο σύνολο της περιφέρειας αποτελούν το ήμισυ του χώρου κατασκευής. Συγκεκριμένα στο 80% των προς απαλλοτρίωση εκτάσεων στα όρια της Ηπείρου το 40% είναι δημοτικές εκτάσεις και μέχρι στιγμής δεν έχει κανένας Δήμος ενεργήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Ο κ. Μαγκριώτης ήταν σαφής απευθυνόμενους στους εκπροσώπους των ΟΤΑ τονίζοντας: «Οι δημοτικές εκτάσεις θα πληρωθούν κανονικά στη διαδικασία της επίταξης και της απαλλοτρίωσης στη συνέχεια».
Ο κ. Μαγκριώτης καυτηρίασε το συμφέρον σε επίπεδο φορέων και ιδιωτών που φτάνει κατά περιπτώσεις –και υπάρχουν παραδείγματα από το παρελθόν, όπως είπε- να αγγίζουν οι απαλλοτριώσεις το τριπλάσιο ποσό από αυτό του κόστους κατασκευής του ίδιου του έργου.
Φάνηκε ωστόσο να επιθυμεί να στείλει μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση, όταν αναφερόμενος στον τομέα των απαλλοτριώσεων είπε: «Γνωρίζουμε τι συμβαίνει» και ανέλυσε τον τρόπο σκέψης των «συμφερόντων» λέγοντας: «Αναγνωρίζοντας τις πιεστικές προθεσμίες και τις ποινικές ρήτρες, γίνονται προσφυγές και μόλις φτάσουν στο Εφετείο προκειμένου να εκδικαστούν και να χαμηλώσουμε το υπέρογκο κόστος για το Δημόσιο, αρχίζουν οι αναβολές. Δηλαδή, ζητούν αναβολές διαρκώς οι δικηγόροι, ώστε με τον τρόπο αυτό να πιέσουν το ελληνικό κράτος.
Λένε δηλαδή, είτε θα τα δώσετε στην εταιρία που για κάθε μέρα που περνάει βεβαιώνει ποσό ποινικής ρήτρας ή θα δώσετε σ’ εμάς να ξεμπερδεύετε. Εμείς ούτε στον έναν ούτε στον άλλον θέλουμε να τα δώσουμε», κατέληξε ο κ. Μαγκριώτης. Ο ίδιος μάλιστα κάλεσε φορείς και πολίτες της Ηπείρου να μην είναι απαθείς απέναντι σε περιπτώσεις τέτοιων προσφυγών, που μπορούν να φτάσουν στον Ηπειρωτικό κόσμο να πληρώσει το έργο αυτό τρεις φορές ακριβότερα.
Προσφυγές
Στις ερωτήσεις που ακολούθησαν όμως χρειάστηκε η «Η» να γίνει αρκούντως πιεστική αναφορικά με το αν υπάρχει αυτή τη στιγμή Δήμος στην Άρτα που να έχει προσφύγει και να έχει σταματήσει εργασίες που ξεκίνησαν για την Ιόνια οδό.
Την πληροφορία της προσφυγής του Δήμου Ξηροβουνίου τελικά επιβεβαίωσε ο κ. Μαγκριώτης, καθώς στα όρια του ενός (1) χιλιομέτρου περίπου όπου είχαν γίνει επιτάξεις και είχε εγκατασταθεί εργολαβία μετά από προσφυγή του Δήμου σταμάτησαν οι εργασίες.
Κόμβος στο Κομπότι
Αναφορικά με το αίτημα που υπάρχει για την κατασκευή κόμβου στην Ιόνια οδό στα όρια του Νομού και συγκεκριμένα στον Δήμο Κομποτίου, ο κ. Μαγκριώτης έχοντας δεχθεί το αίτημα και από πλευράς των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων Δημήτρη Τσιρώνη και Παύλου Στασινού που τον συνόδευσαν, δήλωσε ότι θα εξετασθεί το θέμα, καθώς από τεχνικής άποψης δεν είναι σωστό για 35 συνεχόμενα χιλιόμετρα να μην υπάρχει κόμβος, εννοώντας την απόσταση από τον κόμβο Αμφιλοχίας μέχρι τον Άγιο Δημήτριο Πέτα.
Όμως δεν δεσμεύθηκε σε οποιαδήποτε απάντηση θετική ή αρνητική, καθώς εξήγησε ότι η σύμβαση παραχώρησης έχει υπογραφεί (από την προηγούμενη κυβέρνηση) και αποτελεί πλέον νόμο του κράτους. Οπότε η όποια διαπραγμάτευση αλλαγών, όπως η κατασκευή ενός ακόμη κόμβου (19ος για το έργο) θα πρέπει να γίνει εκτός σύμβασης με την σύμφωνη γνώμη της παραχωρησιούχου εταιρίας.
Για κόμβο στον Αμμότοπο
Ανάλογη ήταν και η απάντησή του για το επίσης κατατεθειμένο αίτημα από μέρους των βουλευτών σχετικά με την κατασκευή κόμβου στον Αμμότοπο για την σύνδεση της Ιόνιας με τα Τζουμέρκα. Περιοχή που και ο ίδιος εξήρε της σπουδαιότητας για την ανάπτυξη του νομού.
Ενεργοποιείται το πλαίσιο των Ολυμπιακών έργων
Προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα πλέον οι διαδικασίες των επιτάξεων και των απαλλοτριώσεων ο κ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε την απόφαση του Υπουργείου να ενεργοποιηθεί το πλαίσιο διαδικασιών των Ολυμπιακών έργων. Αυτό, όπως είπε, θα γίνει άμεσα ώστε να σταματήσει το ελληνικό δημόσιο να χρεώνεται τεράστια ποσά από τις ποινικές ρήτρες που ενεργοποιούνται για τις καθυστερήσεις στις συμβατικές υποχρεώσεις του με την παραχωρησιούχο κοινοπραξία.
Απαντώντας στα ερωτήματα των δημοσιογράφων ο κ. Μαγκριώτης δεν αναγνώρισε ευθύνη του Υπουργείο σχετικά με καθυστερήσεις επιτάξεων στο διάστημα του οκταμήνου έχει αναλάβει τις υποθέσεις, αλλά επεσήμανε ότι συνολικά οι διαδικασίες μπορεί να καθυστερούν και αυτό είναι σήμερα το ζητούμενο, να αλλάξουν οι ταχύτητες.
-Σε ό,τι αφορά το επίσης σοβαρό ζήτημα, για το αν τελικά, αν δεν επιτευχθεί αυτή η ταχύτητα που απαιτείται να εγκαταλειφθεί συνολικά το έργο της Ιόνιας οδού, με καταγγελία της σύμβασης από μέρους της παραχωρησιούχου εταιρίας ο κ. Μαγκριώτης απάντησε: «Η κυβέρνηση κάνει τα πάντα και θα κάνει τα πάντα για να μην υπάρξουν απρόοπτα σ’ ένα τόσο μεγάλο και σημαντικό έργο και αν όλοι συνεργαστούν σ’ αυτή την κατεύθυνση εκτίμησε ότι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα».
Τον Υφυπουργό στη διάρκεια της επίσκεψής του στην Ήπειρο συνόδευε η Γενική Γραμματέας Δήμητρα Γεωργακοπούλου Μπάστα ο οποία τον καλωσόρισε τονίζοντας την μεγάλη σημασία που έχει το έργο της Ιόνιας οδού και όλα τα έργα υποδομών για την ανάπτυξη της Ηπείρου. Το κλιμάκιο με τον Υφυπουργό συνόδευσαν στην διάρκεια της επίσκεψής του οι δύο κυβερνητικοί βουλευτές του νομού Δημήτρης Τσιρώνης και Παύλος Στασινός και ο βουλευτής Πρέβεζας Βαγγέλης Παπαχρήστος.
Επίσης στη σύσκεψη αυτή με τους φορείς παρευρέθηκαν: οι Δήμαρχοι Αρταίων Πάνος Οικονομίδης, Αγνάντων (Πρόεδρος ΤΕΔΚ) Χρήστος Χασιάκος, Βλαχερνών Ζώης Μπασιούκας, Αμβρακικού Γεώργιος Σιώζιος, Ηρακλείας Κώστας Καρακώστας, ο Αντινομάρχης Αντώνης Γαλάνης, ο Πρόεδρος Κομμένου Χρήστος Κοσμάς, ο επικεφαλής της μείζονος πλειοψηφίας στο Νομ. Συμβούλιο Κώστας Μπόβολος, ο Νομ. Σύμβουλος Σωτήρης Βασιλάκης, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Άρτας Ηλίας Κοίλιας, ο Πρόεδρος του Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Άρτας Παύλος Μίχας, ο υποψ. βουλευτής στις πρόσφατες εκλογές Χρήστος Γκόκας, ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ Ηπείρου και μέλος της Ν.Ε. Ανδρέας Οικονόμου, η Πρόεδρος ΤΕΕ Άρτας Αννίτα Παπανικολάου, ο Πρόεδρος της «ΑΡΤΑΪΚΗΣ» Γιάννης Θεοδώρου, ο Γραμματέας της Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Τάτσης, ο Γραμματέας της Δημοτικής Οργάνωσης Άρτας Βασίλης Γέμος κ.α.
Π. Οικονομίδης: Η Αυτοδιοίκηση να σταθεί αρωγός
Ο Δήμαρχος Άρτας Παναγιώτης Οικονομίδης με αφορμή τις αναφορές του Υφυπουργού Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη για την αναγκαιότητα συμβολής των ΟΤΑ στην παραχώρηση Δημοτικών εκτάσεων έγκαιρα για την έναρξη κατασκευής της Ιόνιας οδού στην Ήπειρο και στην Άρτα, δήλωσε:«Ειλικρινά η ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού που θα συνδέσει το Δυτικό κομμάτι της Ηπείρου με την Εγνατία οδό δημιουργώντας τεράστια οφέλη για την περιοχή μας και όχι μόνο, είναι ένα έργο μεγάλης σημασίας και σπουδαιότητας.
Νομίζω ότι η αυτοδιοίκηση στο ζήτημα της υλοποίησης αυτού του τεράστιου έργου πρέπει να σταθεί αρωγός στις προσπάθειες της κυβέρνησης. Και εάν και εφ’ όσον κάποια ζητήματα από την πλευρά της αυτοδιοίκησης υφίστανται, ο διάλογος θα δώσει τη λύση για την επιτυχία της όλης προσπάθειας.
Επομένως έχουμε υποχρέωση και καθήκον και στα πλαίσια του «Καλλικράτη», αλλά και οι υφιστάμενοι Δήμοι, όποιοι εμπλέκονται, να διευκολύνουν την όλη κατάσταση. Κι αυτό είναι έκκληση δική μου, προσωπική, όπου υπάρχουν τέτοια ζητήματα να τα δούμε με ψύχραιμο μάτι και να μην έρθουμε σε αντιπαράθεση με την προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση να υλοποιήσει και να αναδείξει αναπτυξιακές κατευθύνσεις και δρόμους για την περιοχή μας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου